pátek 3. srpna 2012

Polibek pro Annu- Stephanie Perkins

autor: Stephanie Perkins
název v originále: Anna and the French Kiss
název v češtině: Polibek pro Annu
série(orig/cz): není vyloženě sérií jen "companion novels"
díl v sérii:  1
nakladatelství: Cooboo
vydáno: 2012
počet stran čj: 336

Anotace
Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti.

Hodnocení
Tahle obálka je prostě dle mého gusta. Mám Paříž jako město ráda, je tak fotogenická. :) No prostě ta část té Eiffelovky fakt navozuje tu romantiku i ta dívka a tajemný kluk. I když ten vypadá, jako by si vyhodil rameno. Ale tak stane se ne? :D

Dějová linka je poměrně jednoduchá. Od začátku do konce vlastně víme, co je hlavním bodem celého příběhu. Ale autorka se snažila, aby to nebylo jen takové přímočaré a tak na hlavní linku nabalila i pár vedlejších. Z nichž ta, která se týká St. Claireovy mámy se mi zamlouvala, "příjemné" zpestření přímočaré romance. Pěkná jsou také celkem reálně vylíčená nedorozumění a různé malé události, které zašmodrchávají příběh.

Postavy mi také docela sedly, nebyly to žádné bezchybné a dokonalé. Působily lidsky se svými menšími i většími chybami. A nad některými postavami, se člověk prostě musel rozplývat. :D

Kniha má celkem kvalitní překlad do češtiny. Ale vadila mi přemíra nespisovných koncovek. Ano sice běžně nespisovných koncovek používám a chápu, že tímto způsobem se měla navodit atmosféra toho jak staří, nebo v tomhle ohledu spíše mladí, postavy jsou. Bohužel v některých místech už mi to prostě přišlo příliš mnoho a působilo to na mě až násilně.

Velice slušně a čtivě napsaná dívčí romance si nakonec ode mne vysloužila 90 %.


zdroj obrázku a anotace: cooboo.cz

1 komentář:

  1. Tahle knížka mě opravdu dostala. Je to takový román, který není zas až tak obvykle napsaný a strhl mě do svého děje už od samého začátku. Opravdu vynikající knížka.

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.