čtvrtek 12. dubna 2012

Sukuba 3: Sny- Richelle Mead


autor: Richelle Mead
název v originále: Succubus Dreams
název v češtině: Sny
série (orig/cz): Georgina Kincaid/Sukuba
díl v sérii: 3.
nakladatelství: Domino
vydáno: duben 2012
počet stran: 280


Anotace
Jsou dny, kdy holka neví, který problém řešit dřív. Obzvlášť to platí v případě sukuby Georginy Kincaidové, která získává energii ze svádění mužů. Na první pohled záviděníhodná schopnost ovšem značně komplikuje její vztah se slavným spisovatelem Sethem – nemůžou spolu mít sex, protože tím by ho Georgina bezděčně zabila (a to, přiznejme si, by odradilo každého muže, i zamilovaného). Navíc je Seth pohlcen prací na svém nejnovějším románu a Georgina musí zasvěcovat novou, poměrně neschopnou sukubu. A jako by toho ještě nebylo dost, Georginu trápí děsivé sny. Někdo nebo něco ji za nocí pronásleduje, vysává jí energii a předestírá nepěkné vize její budoucnosti. Georgina hledá odpovědi u Danta, vykladače snů, který má spojení s podsvětím. Jenže jeho flirtování a šarm ji matou čím dál víc, mimo jiné i proto, že její vztah se Sethem prochází krizí. Georgina musí zkrátka řešit hned dva problémy najednou: znovu se ujmout vlády nad svým milostným životem a vypořádat se s nepřítelem, který jí vstupuje do snů. Je totiž docela možné, že pokud Georgina neuspěje, nebude už nikdy moci klidně spát…

Hodnocení
Začneme klasicky obálkou, která se mi celkem zamlouvá, tak nějak se mi hezky zatím hodí k obálkám předešlých dílů. Noční město klidně může symbolizovat snění, stejně jako dívka skrytá v kouři. No dívka, pravděpodobně sama Georgina v šatech odhalujících víc než zakrývajících, ale přitom nechává dost utajeno- zkrátka který muž by odolal, že? :D

Musím přiznat, že ačkoli anotace prozradila dost z toho, co se v knize dělo. Bavilo mě to číst. Richelle opět zakomponovala nějaké ty své znalosti mytologie, náboženství (myslím, že tak by se to dalo pod tyto slova shrnout) a do toho její vypravěčský styl. Mi prostě vyhovuje.
Našlo se i pár věcí, které mě v ději překvapily. Třeba konečně ona osoba zodpovědná za kradení Georgininy energie, poněkud rozrostlejší andělská partička.

No jak to bývá zvykem u dílů sérií i v tomhle díle se objevilo cca 7 nových postav, které se tu však objevovali poněkud více. Zajimavou se stal Dante, nebo alespoň mě zaujal. Tajemný, sarkastický, smutný, ironický, ale proč takový je, se odhalilo až na konci. Aneb nesuďme dne před večerem.
Dále nová naivní, nešikovná blonďatá, prsatá nová sukuba Tawny. Jo jejích kousků jsem se dobře nasmála. :)
A zamlouvala se mi i staronová postava Maddie. Ta se zajímavě vyvíjí. Nebo Carter na konci nebyl k zahození.
Za to Georgina a Seth, mě tak nějak neustále vytáčeli. Ani už nevím proč vlastně.

Fakt nesnáším, když v knížce objevím nějakou chybu. Ať už se jedná o blbý překlep nebo opravdovou hrubku, ale dokáže mi to pěkně zkazit náladu. Prostě to fakt bimbne do očí. I když pravda, že na takové chyby člověk narazí v každé knížce, v jedné méně v jiné víc. Ale sakra to už to ta nakladatelství nekontrolují či co? (Já vím nikdo nejsme dokonalý. Ale když už mají tolik času na vydání jedno dílu mohli by korekci mít zvládnutou.)
No mluvím tu o tom zvlášť kvůli jedné pasáži asi uprostřed knihy, kde těch chybek bylo povícero. Grr. Ještě štěstí, že jsem neměla po ruce tužku, páč mívám tendence do knížek ty hrubajzny opravit. :D

Nakonec shrnuji jako pohodovou, dobře čtivou knížku. Která vás prostě chytne a musíte a musíte číst. Žádné náročné pasáže zkrátka pohodička.
Hodnocení nasazuji vysoké 95 %.

zroj obrázku a anotace: bux.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.