pondělí 2. dubna 2012

Oběť- Andrea Cramer


autor: Andrea Cramer
název v originále: Bloodrose
název v češtině: Oběť
série (orig/cz): Nightshade/Smečka
díl v sérii: 3.
nakladatelství: Knižní klub
vydáno: březen 2012
počet stran: 384


Anotace
Calle se podařilo přivést na stranu Hledačů Rena, který se měl stát jejím druhem a vůdcem smečky. Tím se však ocitla v nepříjemné pozici – Ren i Shay po ní touží a na tom, koho z nich si vybere, závisí jak její osobní štěstí, tak osud smečky a výsledek výprav za mocnými artefakty, které Shayovi umožní bojovat s magií Strážců a porazit nejmocnějšího z nich, Bosquea Mara. Calle nezbývá než na čas zapomenout na hlas svého srdce: začíná dobrodružný a smrtelně nebezpečný hon za zbývajícími částmi elementálního kříže, zbraně, která jako jediná může zvrátit válku ve prospěch Hledačů. Mrtvých na obou stranách přibývá, a jak se blíží závěrečná bitva, pro Callu je stále obtížnější zachovat neutralitu. To ale ještě netuší, že největší oběť je všechny teprve čeká…

Hodnocení
Tak po dlouhé době zase jedna obálka, která se mi líbí víc než originální. No nevím proč, ale tak nějak lépe zapadá ke zbývajícím obálkám série. A je na ní Calla a vlk. No co víc byste od obálky mohli chtít. :D

Poněkud jednoduchý příběh z prostředí vlků a finálního boje dobra se zlem, ale tak už to u knihy YA bývá. Zpočátku vše jde podle plánu na můj vkus až příliš snadno bez komplikací. To mě trochu mrzelo, protože jinak to bylo pěkně rozjeté. Pak se děj trošku zašmodrchal, ale za chvilinku se to zase "vyhladilo".
Nicméně konec se mi líbil, nebyl to takový klasický happy end, který bych čekala. A mile mě to překvapilo.

Dokonce, což se mi už dlouho nestalo, mi u čtení ukáplo i pár slziček při poslední scéně s Renem. To bylo fakt pěkné. Kupodivu se tu neobjevují žádné nové důležité postavy. Víceméně. Ale jsou tu další modifikace ochránců, které mě zaujaly.

Tentokrát bych i za závěr pochválila autorku, která ukázala, že opravdu umí psát. Knihu završila epilogem, který byl na rozdíl od celé knihy psán er-formou úplně nezúčastněně. Takže krásně dala najevo, že zde příběh Cally a jejích přátel končí.
Jinak jazyková stránka není nijak výjimečná. Zkrátka běžně užívaný jazyk.

Zpočátku mě opravdu vytáčelo, jak jim vše prostě vycházelo podle plánu, bez jakýchkoliv problémů. A když se to pak trošičku zamotalo jásala jsem, ale bohužel ne na dlouho. Myslím, že autorka by to zvládla trochu víc zamotat, ale asi by to bylo na podstatně víc stránek. I přesto je to stejně jako předchozí díly psáno velmi čtivě, takže se nemůžete od čtení téměř odtrhnout. A četli a četli.
A jak už jsem zmínila konec mě mile překvapil. Žádný typický a navíc ten přeslazený happy end, který mívají američtí autoři v takové oblibě.

Nakonec si tedy Oběť získala ode mě vysoké ohodnocení 92 %, i přes nedostatky.

zdroj anotace a obálky: bux.cz

1 komentář:

  1. Doufám, že se ke knížce brzo dostanu. Jak už jsem ti psala na blog.cz, jak ji budou mít někde v knihovně, určitě si ji přečtu - a časem asi i koupím. Dík za recenzi! :)

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.