čtvrtek 3. října 2013

Noční cirkus- Erin Morgenstern

autor: Beth Revis
název v originále: The Night Cirkus
název v češtině: Noční cirkus
série (orig/cz):  -
díl v sérii: -
nakladatelství: Ikar
vydáno: červenec 2012
počet stran: 440

Anotace
Do města přijíždí bez ohlášení tajemný cirkus. Jeho šapitó je černobílé a představení se konají pouze v noci. Triky, které provádějí zdejších iluzionisté, však vypadají spíše jako mocná kouzla… Románový debut Erin Morgenstern s podmanivou magickou atmosférou sleduje v několika dějových liniích i časových rovinách hru dvou kouzelníků, jejímž vítězem se má stát ten, jehož učedník zůstane na konci hry živý. Celie a Marco jsou však k sobě i k cirkusu, který má být jevištěm jejich hry, připoutání mnohem více, než si jejich mistři dovedli představit.

Hodnocení
Noční cirkus je nádherná, snová kniha. Jak už je z anotace patrné objeví se zčista jasna, otevírá v noci a jeho návštěva ve vás zanechá nezapomenutelné vzpomínky na celý život.

Ačkoli si běžně nelibuji v nepřeberném množství popisů krajiny, věcí, prostorů a čehokoli jiného. V této knize mi to vůbec nevadilo, ba naopak, zcela to podtrhávalo vzezření cirkusu v mých představách. A ty dokonale propracované popisy dokonale navozovaly celkovou atmosféru. Připadala jsem si jako bych opravdu byla v cirkusu a zároveň jako by to byl jen sen. Za to se před autorkou opravdu hluboce klaním.

Z počátku jsem byla trošku zmatená z časových rovin a prolínání příběhů a to i přes to, že každá kapitolka má na začátku uveden čas (Ale, kdo si to má pamatovat, že? :D) a místo. Takto se tedy procestoval pořádný kousek světa, ale většinou to autorka řešila tak krásně, že bylo jedno, jestli v daném městě byla nebo ne. Jen tak mimochodem, v knize je zmíněna i Praha a orloj na Staromágu. To mě docela překvapilo.

Hlavní dějovou linkou by měla podle anotace být love story a hra Celie a Marca. Ten milostný příběh však byl trošku posunut do pozadí oním prolínáním dějových a časových linek. Na druhou stranu se tu objevila i nová romantická linka. Na druhou stranu, tedy proč ne.

Ačkoli někomu se konec líbit nemusel, já jsem s vyvrcholením příběhu spokojená. Takový tuctový a přitom netypický. A styl psaní autorky, chvílemi bych jej nazvala "mlhavý", mi tu sedl. Naprosto dokonalá podpora celého snového a tajemného příběhu.

Noční cirkus si tedy ode mne právem vysloužil 95 %

zdroj obrázku a anotace: goodreads.com

1 komentář:

  1. ahoj Fierush, v knižním tagu LIEBSTER AWARD jsem tě spolu s dalšími nominovala a budu moc ráda, pokud se do něj zapojíš :-) tady je odkaz: http://zefill.blogspot.cz/2013/10/liebster-award-tag.html

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.