pátek 6. září 2013

Bouře mečů- George R. R. Martin

autor: George R. R. Martin
název v originále: A Storm of Swords
název v češtině: Bouře mečů
série (orig/cz): A Song of Ice and Fire/ Píseň ledu a ohně
díl v sérii: 3.
nakladatelství: Talpress
vydáno: říjen 2011
počet stran: 1198

Anotace
Z pěti uchazečů o trůn je jeden mrtvý, další upadli v nemilost, a boj, v němž se bez skrupulí uzavírají nová spojenectví a ruší se stará, zuří nemilosrdně dál. Moc rodu Lannisterů hrozivě silí, avšak Tyrion trpí stále většími ústrky od své intrikánské sestry, krutého otce i zkaženého sadistického synovce. Robb Stark je nucen bránit mladé království proti zuřivosti Greyjoyů, kteří chtějí Sever zabrat pro sebe. Divocí vytáhli zpoza Zdi a spolu s nimi i Jiní, stále silnější. O celý kontinent dál se vydává na válečné tažení Daenerys se svými draky. Každý podniká odhodlanou výpravu za své vítězství, a všichni dohromady halí svět do temné bouře mečů, která je však pouhou dětskou šarvátkou proti válce mezi silami dobra a zla, jejíž hrozba se blíží…

Hodnocení
Bouře mečů je třetí díl sáhy Písně ledu a ohně opravdu dělá čest svému názvu. Téměř tu nepotkáte stránku, na které by nějakým způsobem nepodepsala válka zuřící ve světě.

Kromě bitvy začíná být Bouře prosycená magií více než v předchozích dílech. Asi nejvýraznější je čarování Mellisandry, ale počítám sem i objevující se "živé mrtvé", obry, draky,...

Jak již tradičně ještě víc jsem si oblíbila Jona, Sansu, Aryu a rozhodně Tayriona. A musím se přiznat, že i z Jaime se stala postava z jejíhož pohledu mne baví číst. Zato se mi tu šíleně zprotivila Catelyn, její kapitoly jsem měla opravdu dost silnou touhy vyškubat.
Z nových postav, byla celkem zajímavá Brienne, jsem zvědavá jak moc často se s ní budu setkávat v dalším díle.

Ačkoli nejsem fanda příliš krvavých a bojových scén, u PLaO mi to nikdy nevadí. Jestli je to tím stylem psaní, nevím. Ale i když se dělá hlavní postavě blbě, mě kupodivu ne.

Opět musím pochválit práci překladatele forma jazyka, kterou používá se mi k ději náramně hodí.

K autorovi bych řekla jen toliko: Miluju jak se střídají jednotlivé postavy, ale někdy mne to štve, protože bych chtěla dál číst, co se tam děje a přitom skočím úplně jinam. 
Ale taky musím říct, že se Martin s tím moc neštve. Kdybych měla počítat kolik lidí tam zahynulo, nebo zradilo toho či onoho. No asi by to trvalo hodně dlouho, jestli bych se vůbec dopočítala.

zdroj obrázku, anotace: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.