neděle 10. března 2013

Představ se! Cestování

Představ se! je nové, trošku netradiční meme z hlavy Erný.

Týdenní meme, kdy vám každý týden o sobě prozradím něco na téma, které Erný zveřejní u sebe na blogu.

Dnešní téma: Cestování


Cestování já prostě miluju, to jste už, ale možná postřehli v nějakém předešlém článku tohoto meme. Přiznávám se, že mám, co se návštěvy zemí týče procestovanou téměř celou Evropu. Ačkoli na jiný kontinent, tedy kromě malé Asie, ale to bych moc nepočítala, jsem se doposud nepodívala. Taky preferuji spíše poznávačky nebo možnosti poznávacích výletů před "vyvalením" se na pláži.
Abyste mi mohli závidět uvedu vám sem navštívené země a kdy přibližně jsem se v nich naskytla.

Jugoslávie- snad moje první cesta do zahraničí, tenkrát mi mohli být 4 roky. 
Slovensko- naši drazí sousedé, zde jsem se vyskytla poprvé když mi byly 4 roky, tenkrát jsme byli tuším v Liptovském Milkuláši, o dva roky později jsme se na toto místo vrátili. Jinak jsem na Slovensku byla ještě několikrát z dlouhodobějších pobytů bych zmínila týdenní lyžovačku v Nízkých Tatrách, bohužel, už si nepamatuju přesněji lokalitu.  Dále čtyřikrát (nebo pětkrát?) týdenní lyžovací návštěvu v Tatranskej Lomnici. A týdenní školení vo Vyhniach- krásná to lázeňská dědinka.
Řecko- úžasná země i vzhledem ke své historii. Poprvé jsem se tu ocitla na ostrově Thassos, na počátku srpna 1998. Celkově jsem tuto krásnou zemi navštívila šestkrát. Na Thassos jsem se po dvou letech přiletěla podívat znovu. Za další tři roky jsem se vyskytla na ostrově Zakynthos. V roce 2008 jsem se do Řecka vrátila s kamarádkou, tentokrát do městečka Parga na pevnině a další rok jsme si náš výlet zopakovali, tentokrát do ostrovní části, kdy se naším cílem stalo Korfu. No konečně loni v srpnu 2012 jsem byla tu byla naposledy- na ostrově Kréta.
Norsko, Švédsko, Dánsko- tuto severskou trojici jsem procestovala někdy v roce 1998 nebo 1999. Kdy jsem byla s našima na poznávačce. Největší zážitky z fjordů, od ledovce, od Malé mořské víly a hlavně z rybích trhů. :D Ráda bych se tam někdy v budoucnu znovu podívala, je tam nádherná příroda.
Spojené království- tak do Anglie jsem se poprvé podívala v 5. třídě (2002/2003), kdy jsem tu strávila cca 5 dní v Londýně a výlety po okolí. Ve druháku na střední jsem se to Spojeného království jela mrknout podruhé. Projela jsem téměř stejné lokality během týdenního pobytu se školou, naším výchozím bodem byl Oxford.
Chorvatsko- sem jsem se poprvé podívala asi v roce 2001. Konkrétně jsem tu tenkrát byla na táboře v Premantuře a pamatuji si i výlet do Puly. Tuším, že jsem na stejné místo zabloudila v budoucnu ještě dvakrát. No a dále jsem se tu vyskytla v letech 2009 a 2010 v Orebiči a odtud podnikla i pár výletů do okolí jako např. Korčula.
Francie- Svoji první návštěvu této nádherné země datuji do roku 2006, kdy jsem poprvé vyjela na projekt EU. Byl dvou týdenní, kdy jsme první týden trávili v přímořském Cap D'Adge, na druhý týden jsme se přesunuli do horského Génolhac a poslední dva dny jsme strávili v Monpellier. Mojí druhou návštěvou byla v roce 2009 na 3 dny Paříž. A to jsou prostě kouzelné a nezapomenutelné dojmy.
Španělsko- moje druhá nejoblíbenější země. Poprvé jsem se do ní dostala v roce 2007, díky učitelovi španělštiny, a to na Costa Bravu, konkrétně městečka Blanes. A pamatuji si i výlet do Barcelony. V létě 2010 jsem se na Pyrenejský poloostrov podívala podruhé, ale tentokrát do Andalucie. Naší destinací byla Benalmadena, ale podnikali jsme výlety do okolí jako Grenada, Sevilla. No a zatím poslední návštěva je z října minulého roku a opět sever. Tentokrát destinace Alsasua a Pamplona. Taková místa, kam turisti moc nejezdí, ale bylo to tam nádherné. Konečně jsem měla poznat ten pravý typický španělský život. 
Německo- tady rozhodně stojí za zmíňku dvojí návštěva mezinárodních táborů v létech 2007 a 2008 ve Frohburgu. Spojené s návštěvou Drážďan, Lipska, Chemnitzu, Výmaru. Nepočítám jednodenní návštěvu Berlína při návratu z poznávačky severské trojky.
Turecko- poprvé jsem se dostala do Turecka na konci léta 2007. Obvyklá turistická destinace Alanya, Antalia. A samozřejmě, že jsem tam byla s našima, tak se nedalo jinak, než výlety po okolí a do Pamukkale. A podruhé jsem se se podívala do Karsu díky projektu EU loni v létě. Při cestě zpátky jsme si při mezipřistání dali noční prohlídku Istanbulu. No doufám, že se mi v budoucnu povede Istanbul projít i za světla. Je to krásné město a úplně něco jiného než jsme zvyklí. Samo o sobě už o tom vypovídá i to, že v samotném Istanbulu žije více lidí než v celé naší republice.
Polsko- u našich severních sousedů jsem měla možnost strávit asi 4 dny, kdy jsem tu byla na návštěvě u kamaráda z jednoho mezinárodního tábora. Byli jsme kousíček od Varšavy a díky němu i přes nepřízeň počasí jsme se tenkrát mohli hezky porozhlédnout po Varšavě.
Portugalsko- mým cílem se v téhle zemi stal ostrov Madeira, který jsme navštívili s našima a s kamarádkou a její rodinkou v létě 2011. Samozřejmostí byly výlety po ostrově. Pokud hledáte spíše než koupání u moře poznávání krajiny a rádi tůry v horách, pak je Madeira pro vás to pravé. Mimochodem bez problémů se tu všude domluvíte anglicky a v případě komplikací může pomoci španělština. ;)
Litva- další položka k odškrtnutí z minulého léta, nebo spíše června. Díky náhodě brzy udělaných zkoušek jsem mohla v červnu vyjet na projekt. Nezapomenutelné dojmy z tamní přírody.
Itálie- zatím poslední položka. Jednodenní výlet do Verony s kamarádkou. Ani si už nejsem jistá, či to bylo v říjnu nebo listopadu, ale bylo tam až na déšť krásně. Ačkoli jsem očekávala, že se mi v Itálii nebude líbit tak jako v Řecku nebo Španělsku, líbilo se mi tam. :)
Rakousko- na to jsem málem zapomněla v Rakousku jsem samozřejmě byla několikrát na jednodenních lyžovačkách. Ale taky jsem tu byla na prohlídce vánoční Vídně někdy před 2 lety. A loni v létě jsem se vyskytla asi 4 krát na tamním Vídeňském letišti. :D

Nakonec bych jen ráda dodala, že mým snem je cesta kolem světa. Ale když to nevyjde ráda bych se aspoň podívala do Irska, Japonska, Číny, Ruska, Finska a jižní Ameriky. Já vím, jsem velmi nenáročná. :D

A příště se můžete těšit na téma: Město, ve kterém žiji. Ačkoli já jsem spíše z dědiny. :D



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.