sobota 5. ledna 2013

Drakie: Útěk- Sophie Jordan


autor: Sophie Jordan
v originále: Vanish
název v češtině: Drakie
série (orig/cz): Firelight/Drakie
díl v sérii: 2.
nakladatelství: Cooboo
vydáno: prosinec 2012
počet stran: 264

Anotace
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí.
Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?


Hodnocení
Obálka je opět nádherná, ačkoli prvního dílu se mi líbila víc. A možná, že jsem podle této obálky očekávala i více děje o jiných postavách než Jacindě. Ale tak stane se.

Útěk se mi jevil o něco akčnější než předchozí díl, nebo přinejmenším jeho druhá polovina. Místy byl i celkem předvídatelný, ale plynulý a dobře čtivý. A konečně trošku spletitější vztahy mezi postavami.

Musím říct, že se mi líbilo, jak je více prostoru věnováno Cassianovi a Tamře. S vývojem Cassiana jsem opravdu spokojená. Zajímavou postavou je i Cassianova sestra, jejíž jméno si nějak nemůžu vybavit. (do háje s mojí pamětí)

Na druhou stranu mě občas neuvěřitelně vytáčela Jacinda jak se po návratu ke kmeni litovala. Byla jsem opravdu ráda, že se našel někdo, kdo jí to aspoň trošku vmetl do tváře, aby se probrala. Protože jinak nevím. Asi bych ji vraždila jinak já.

Nesnáším milostné trojúhelníky a ten co je tu, dobře, možná trošku čtyřúhelník. Přesto uznávám, že jsou i chvíle, kdy se dá přežít. Rozhodně zajímavější začíná být ke konci knihy. Díky tomu jsem opravdu zvědavá na třetí díl a jak to všechno dopadne.

Po jazykové stránce, bych zase vytkla několik překlepů. Je to opravdu škoda. Ale  jinak se velmi dobře čte.

Nakonec tedy druhý díl se mi líbil o něco více než první a získává 93 % a tedy 5* hodnocení.

zdroj obrázku a anotace: cooboo.cz

4 komentáře:

  1. Už sa teším na tento diel 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Čeká na mě v poličce krasavice=) Už se na ni těším=) Pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
  3. No já se ho nemohla po dočtení Drakie tak dočkat, že když jsem šla do knihkupáku před Vánoci kupovat taťkovi knihu tak jsem si ji musela pořídit. :D Četla jsem oba díly tedy relativně brzy po sobě a super. JSem zvědavá, kdy vyjde u nás třetí díl :)

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.