pátek 30. prosince 2011

Ticho- Becca Fitzpatrick


autor: Becca Fitzpatrick
název v originále: Silence
název v češtině: Ticho
série (orig/cz): Hush Hush/Zavržený
díl v sérii: 3.
nakladatelství: Egmont
vydáno: 2011
počet stran: 415


Anotace:
Začínáme tam, kde jsme minule skončili. Po Nořině únosu se schází Patch s Hankem, aby spolu uzavřeli dohodu o propuštění Nory. Nebo aslespoň to nám sdělí prolog.
Samotné Nořino vyprávění začíná poté, co se probouzí na hřbitově, celá zmatená a nevzpomíná si na věci z posledních 5 měsíců. Zjišťuje, že se stala obětí únosu, kdy unesena byla teprve před pouhými 3 týdny. Tak jaktože si tedy nevzpomíná na posledních 5 měsíců.
Jenže to by nebyla Nora, aby ji to prostě netáhla tam, před čím se ji někteří snaží chránit. A tak se brzy opět sektává tváří v tvář nelítostnému světu Archandělů, padlých andělů a nefilů.

Můj názor:
Konečně se začíná po prvních "zahřívacích" dílech, abych tak řekla rozmotávat hlavní zápletka. Ale musím říct, že jsem byla unešená z části knihy, kdy je Nora absolutně zmatená, nic si nepamatuje, ale přesto má takové mlhavé náznaky, že tam přece jen něco bylo. A její snahy o to, aby si na vše vzpomněla.
Celkově mě zaujaly i úžasné Hankovi pletichy. Mám na mysli skladiště a bouračku, to jen pro ty, kteří četli nebo budou číst.
K tomu tu pořád máme čtivě napsaný text, který se prostě krásně a rychle čte.
A rozhodně na konci v trošku nepředvídatelné věci, věci předvídatelné, ale proč ne.
Jenže abych pořád nechválila. Tak trošku mi přišel chvílemi příběh zmatený. Ano uznávám, místy jsou poříčky pro oddělení. místo odřádkování nebo hvězdičky, ale občas se vyskytne i odstavec o jedné věci a hned na něj navazuje na něj odstavec úplně o něčem jiném. Osobně bych to tam alespoň trošku oddělila. Ono mě to totiž občas pěkně vykolejilo, že jsem se třeba dívala jestli v knize nechybí stránka, nebo jsem něco nepřeskočila. No to možná, ale bude jen můj pocit.
No vlastně tento díl byl pro mě nejlepším ze série. Jsem zvědavá, jestli si to, co nastartoval tento díl udrží i díl poslední- čtvrtý, který ještě nemá název, ale má v originále vyjít v září 2012.
84 %

Pár slov na závěr aneb něco k pokračování série
Podle oznámení na blogu autorky:
Sága Zavržený bude mít čtvrtou knihu. Kniha je zatím bez názvu, ale vyjde na podzim foku 2012 (samozřejmě v originále a nojvější informace je září 2012). Ptáte se proč jsem změnila plány? Za prvé, cítila jsem nutnost napsat knihu odehrávající se během Chešvanu už od chvíle, kdy toto období začalo v sáze hrát takovou velkou roli. Za druhé, fanoušci i čtenáři žádali o čtvrtou knihu a já jim ji chtěla dát. Posledních několik měsíců jsem strávila psaním čtvrté knihy a vím jak celý příběh skončí. Čtvrtá kniha bude záverečným dílem.

V rozhovuru s dívkami během Ticho blog tour atourka odpověděla na otázku ohledně čtvrté knihy takto:
Čtvrtá kniha bude zaměřená na finálový souboj Padlých andělů proti Nefilům, jenž se odehraje během Chešvanu. Také Patch si nashromáždil během let mnoho nepřátel, jeden z nich by ho mohl chytit a ohrožovat jeho existenci.

informace ke 4. knize převzaty z fallenarchangel.com v mém překladu
zdroj obrázku: egmont.cz
článek převzat z mého prvního blogu

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.