středa 1. ledna 2014

Poslední z bohů- Rick Riordan

autor: Rick Riordan
název v originále: The Last Olympian
název v češtině: Poslední z bohů
série (orig/cz):  Percy Jackson and the Olympians/Percy Jackson
díl v sérii: 5. (závěr)
nakladatelství: Fragment
vydáno2011
počet stran: 408

Anotace
Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná

Hodnocení
Jak jste si již jistě všimli, Percy mne zcela pohltil. A tak se není co divit, že jsem vzápětí se zatajeným dechem přečetla i poslední díl série.

Navazujeme opět po roce, to mne trochu zklamalo, jelikož jsem se těšila na určité situace. Ale autor potěšil, že ony situace zmínil, takže se s roční časovou dírou dobře popral. Trochu jsem očekávala, že tento díl se bude odehrávat v delším časovém rozmezí. Ale kupodivu ten krátký čas mi vůbec nevadil. Vše, co se odehrávalo mi krásně zapadalo do sebe.

Jak se dá s anotace očekávat, v závěrečném dílu série se jedná hlavně o velkolepou finální bitvu. Zabrání se povstání Krona, nebo bude Olymp srovnán se zemí? Není tedy překvapivé, že téměř ihned se začíná bojovat, no vlastně až potom, co se Percy konečně dozví, celé hrůzné proroctví.

Velmi se mi líbilo jak do příběhu autor zapojil Percyho rodiče a zrzavou kamarádku Elizabeth (jestli si pamatuji jméno dobře).

Rickovi musím vyseknout poklonu za celou sérii, to jak do příběhu přidal řeckou mytologii (nebo snad do řecké mytologie příběh? :D) bylo originální a povedené. V celé sérii je také vidět, že si Rick vše promyslel, věděl, co chce mít kdy a kde.

Poslední z bohů je dle mého mínění vrcholné zakončení série, která se s každým dílem zlepšovala. Ačkoli nejsem zcela cílovou skupinou, jíž je Percy primárně určen, čtení jsem si užívala a pohltilo mne. Proto nemohu jinak než udělit finále 90 %.

zdroj obrázku, anotace: goodreads.com

2 komentáře:

  1. Skvelé ukončenie skvelej série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemohu jinak než souhlasit. Percy si mne prostě získal. A díky Rickovu stylu psaní dost silně uvažuji, že bych přečetla i něco z jeho další tvorby.

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.