pátek 24. ledna 2014

Než jsem tě potkala- Jojo Moyes

autor: Jojo Moyes
název v originále: Me Before You
název v češtině: Než jsem tě poznala
série (orig/cz):  -
díl v sérii: -
nakladatelství: Ikar
vydáno: červen 2013
počet stran: 408

Anotace
Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud.
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise…

Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje

Hodnocení
Tuhle knihu dostala na narozeniny sestřenice, protože miluje romantické příběhy. Po přečtení mi ji půjčila, protože, přiznejme si, má zajímavou anotaci, navíc, když sestřenka z ní byla nadšená, tak jsem si ji jednoduše přečíst musela.

Celý příběh je krásně koncipován. Začíná epilogem, který vám přiblíží, co se Willovi stalo, že je odkázán na vozík. Začátek knihy také krásně seznamuje s Luise a jejím dosavadním životem. Zajímavá je zejména cesta, kterou se dostává k Willovi.

Příběh je psán příjemným a pozvolna plynoucím stylem. Nejedná se o typický romantický příběh, ale je docela netradiční. Už je zvolení hlavních hrdinů je netypické, stejně tak jejich vzájemný vztah. A rozhodně nečekejte na prvních stránkách, že by bylo osudové setkání, láska na první pohled a podobné klišé z romantických příběhů.

Kromě romantické zápletky má kniha zajisté i co říct. Je veselá, smutná, vtipná, hořká, zkrátka plná emocí, každý si v ní najde to své. A nebudete se moci od knihy odtrhnout.

Netradiční je i konec, který se vymyká standardům happy-endů i smutných konců. A přesto se mi ten konec líbil.

Než jsem tě poznala si nezaslouží nic jiného než 100% hodnocení. Je to jedinečná kniha, kterou by si měli rozhodně přečíst všichni milovníci, ale určitě se zalíbí i těm, kteří zrovna romantickým příběhům neholdují.

zrdoj anotace, obrázku: goodreads.com

4 komentáře:

  1. Nedávno jsem dočetla jinou knížku od Jojo Moyes a sice Poslední dopis od tvé lásky a tak nějak bych o ní mohla říct skoro to samé, co ty o Než jsem tě poznala :)

    Přiznávám - na Než jsem tě poznala jsem strašně zvědavá a doufám, že se mi brzo dostane do ruky. Akorát mám trochu strach, aby se vyrovnala Poslednímu dopisu. Ale mám tušení, že bude stejně dobrá, ne-li lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední dopis od tvé lásky si chci přečíst. Když už nic jiného tak styl Jojo se mi moc líbí.

      Vymazat
  2. Jako mně se tato kniha taky moc líbila, ale že bych z ní byla nadšená na 100 %. Věděla jsem, že to dopadne asi nějak tak, některé postavy mě hrozně štvali, ale celkově vzato to bylo moc dobře napsané a čtivé a jsme ráda, že jsem se k tomu dostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne se právě líbí, že se Jojo nezalekla a skončilo to tak jak to skončilo. A moc krásně se to četlo, je to psané prostě úžasně čtivě.

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.