pátek 27. prosince 2013

Bitva o labyrint- Rick Riordan

autor: Rick Riordan
název v originále: The Battle of the Labyrinth
název v češtině: Bitva o labyrint
série (orig/cz):  Percy Jackson and the Olympians/Percy Jackson
díl v sérii: 4.
nakladatelství: Fragment
vydáno2011
počet stran: 384

Anotace
Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

Hodnocení
Série Percyho si mne opravdu tak získala, že jsem neodolala a hned se musela dát do čtení dalšího dílu. V pořadí již čtvrtého.

Tento díl se opět odehrává během letních prázdnin a končí na jejich konci Percyho 15. narozeninami. Nějakou chvíli strávíme v Táboře, a pak už hurá do bludiště. Já si Tábor polokrevných zamilovala, jsem ráda, že jsme v něm i v tomhle díle nějakou dobu.

Tento díl se mi jeví poněkud akčnější s dalším přídavkem nových bájných stvoření, dalších bohů, dalších komplikací.

Jelikož díky návštěvě Kréty už vím, co je nebo spíše byl labyrint zač, myšlenka a představa bájného labyrintu v Rickově podání se mi opravdu hodně líbila. To jak si vlastně žije svým životem.

Konečně či bohudík se tu rýsuje romantická linka, ale takovým krásným způsobem. Ne takový detailní a zamilovávali se až se zamilovali krok za krokem. Ani "A tak se zamilovali, konec." Ani ten, že "k tomu přece spějeme od samého začátku" nebo "to je hned druhou podstatou celé série". Ale ačkoli to obsahuje všechny ,není to ani jeden a působí to tak krásně.

Fajn je i to, že Percy je zase o něco málo vyspělejší, stejně tak Anabeth, Grover a dokonce i Tyson.

Celkově je na Bitvě vidět, že se blížíme do finále série, všechno opět působí vyspěleji. Nakonec tedy předposlední díl získává ode mne 78 %.

zdroj obrázku, anotace: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.