čtvrtek 7. listopadu 2013

Úklady královského dvora- Michelle Diener

autor: Michelle Diener
název v originále: In Treacherous Court
název v češtině: Úklady kráslovského dvora
série (orig/cz): Susanna Horenbout and John Parker/Susanna Horenboutová a John Parker
díl v sérii: 1.
nakladatelství: Domino
vydáno2012
počet stran: 232

Anotace
Mladá vlámská umělkyně Susanna Horenboutová přijíždí do Anglie na pozvání samotného krále Jindřicha VIII., aby se stala jeho dvorní malířkou. Je plná očekávání a nadějí, které rázem zmaří jediná děsivá událost: kdosi se ji pokusí zabít. Susanna nemá nejmenší tušení, proč jí někdo usiluje o život, a tak vděčně přivítá královo rozhodnutí, že ji od nynějška bude na každém kroku doprovázet osobní ochránce.
John Parker je králův oddaný služebník a neúprosný muž. Společně se Susannou se ocitá ve víru tajemného spiknutí, jehož strůjci mají v úmyslu sesadit krále z trůnu. Je odhodlán nalézt zrádce a zároveň splnit vladařův rozkaz, aby půvabné malířce nikdo nezkřivil jediný vlásek.
Stopy spiknutí je zavedou do nejvyšších kruhů královského dvora i temných zákoutí přístavních doků a všude se jim do cesty staví intriky a zlá vůle. Zároveň však mezi nimi narůstá důvěra a náklonnost, která pozvolna přerůstá v hluboký cit. Nemilosrdný Parker se po Susannině boku mění v milujícího muže plného touhy, to však nemůže nic změnit na skutečnosti, že dámě jeho srdce kdosi usiluje o život. Chce-li dát lásce šanci, musí zjistit, kdo za vším stojí. A na tudorovském dvoře není o rozmanité úklady věru nouze...

Hodnocení
Ačkoli to tak moc nevypadá mám ráda historii a na knihu jsem se dost těšila. Zaujala nejen obálkou, ale i anotací, která slibovala detektivku s prvky romantiky na historickém pozadí Tudorovské Anglie. Rozhodně se nedá říct, že bych to nedostala. Ale očekávání byla trošku jiná.

Kniha začala velmi slibně. Akce, záchrana života a počátky rozplétání a zaplétání celé pavučinky podivných úkladů. Kdy šlo mnohdy o života.

Hlavní postavy mi docela sedly. Neměla jsem nic proti lehce feministicky smýšlející Susanně ani proti morálně silnému Parkrovi.
V pořádku byly i vedlejší postavy. Po pravdě se mi velmi zamlouvalo, že autorka do příběhu zapojila i postavy mladší než byli hlavní hrdinové. Podle mého názoru do dodávalo na autentičnosti doby.

Co mi však tak docela nesedlo byl způsob jakým byla propojená romantická a "vyšetřovací" linka příběhu. Působilo to na mne jako dva úplně rozdílené příběhy, které autorka bez rozmyslu slepila dohromady. Někdy to nebylo tak strašné, ale jindy to působilo opravdu jako pěst na oko.

Až tedy na výše zmíněnou nedostatečnost, která mi nesedla a kazila mi dojem z knihy se příběh plynule odvíjel. Ale nenadchl mne tak, jak jsem podle anotace očekávala.

Výsledný verdikt je tedy podprůměrných 35 %.

zdroj obrázku, anotace: www.dominoknihy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.