úterý 13. srpna 2013

Chvíle před koncem- Lauren Oliver

autor: Lauren Oliver
název v originále: Before I Fall
název v češtině: Chvíle před koncem
série (orig/cz):  -
díl v sérii: -
nakladatelství: CooBoo
vydáno: listopad 2011
počet stran: 384

Anotace
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili? Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední…

Hodnocení
Modrá je dobrá, a o téhle obálce to obzvlášť platí a to "rozvířené písmo" mi k obrázku dokonale sedí.

Příběh, kde se opakuje jeden den stále dokola? Byla jsem zvědavá jak moc bude autorka popisovat stále to stejné či jak moc se nebude bát dny měnit.

S potěšením musím říci, že si s tím autorka poradila velmi dobře. Žádné nudné opakování událostí den, co den. A pokud už se ty dva dny podobaly více, autorka tu stejnou věc víceméně přeskočila a pouze vypíchla detaily, které byly jiné případně nebyly v předchozím dni zmíněny.

Hlavní hrdinka Sam mi z počátku lezla docela na nervy. Přišla mi jako pubertální, neustále ukřivděná, školní celebritka. Taky se mi moc zpočátku nezamlouvalo to "zkažené" prostředí (asi to bude tím, že jsem se v něm sama nikdy nevyskytovala), na druhou stranu, by se bez něj nemohl příběh a hlavní hrdinka vyvíjet tak jak se vyvíjeli.

Musím vyzdvihnout i to, že ačkoli je vypravěčkou příběhu Sam, jsou krásně propracovány i charakteristiky a osobní příběhy další postav.

Zajímavé na celém konceptu knihy je prolog, epilog a občasné kurzívované poznámky. Nevím jak bych to označila, ale pokud jste knihu četli určitě víte co tím myslím.

Jsem trošku potěšená a zároveň naštvaná, že jsem zcela nepochopila konec knihy a jak to tedy se Sam dopadlo. Ale právě proto, si můžu vytvořit svůj alternativní osud hlavní hrdinky. (Já vím, nepochopení je moje blbost.)

Lauren mi v této knize ukázala, že má pěknou představivost a umí ji srozumitelně a promyšleně předat dalším lidem na papíře v podobě knihy.

Celkově se mi kniha libíla víc než Delírium, které jsem již měla možnost přečíst. Přesto mne však nenadchla tolik, jako jsem očekávala po přečtení tolika kladných recenzí. (Opět se potvrdilo, že přílišná očekávání knize nepřidají.) Nakonec tedy knihu hodnotím krásnými 75 %.

zdroj obrázku, anotace: cooboo.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.