čtvrtek 21. února 2013

Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled- Jennifer E. Smith

autor: Jennifer E. Smith
název v originále: The Statistical Probability of Love at First Sight
název v češtině: Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled
série (orig/cz): -
díl v sérii: -
nakladatelství: Argo
vydáno: červen 2012
počet stran: 221

Anotace
Kdo by si byl pomyslel, že pouhé čtyři minuty dokážou všechno změnit?
Sedmnáctiletá Hadley zažívá snad nejhorší den svého života. Letí do Londýna na svatbu svého otce a ženy, kterou v životě neviděla. Navíc o pouhé čtyři minuty zmešká svůj let a uvízne na newyorském letišti. Čekání jí zpříjemní přitažlivý mladík, s nímž se seznámí v odbavovacím prostoru. Jmenuje se Oliver, je to Brit a má sedadlo 18C. Hadley 18A! Román o rodinných vztazích, druhých šancích i prvních láskách se odehrává během 24 hodin a roli v něm hrají osudné náhody i rozmary času, které zamotají život dvěma mladým lidem.

Hodnocení
Já vám nevím, tahle obálka je taková zvláštní, trošku kýčovitá. Ale svým způsobem se mi líbí. Zamlouvá se mi jak je zpracovaný ten nehorázně dlouhý název knihy. A milenci na křídle letadla, prostě mi to nějak ke knize sedí, ale až po přečtení. Ale i tak.

Děj téhle tenoučké knížečky se odehrává během dvaceti čtyř hodin. Začíná pozdním příchodem Hadley na letiště. Chápete to, zpozdila se jen o 4 minuty a frnklo jí letadlo. Ten začátek mě opravdu rozesmál. Kvůli němu připojuji i netradičně knižní trailer, který je vyloženě začátkem knihy.


Ačkoli se to nezdá má tato kniha co říct. Hlavně mladistvým jejichž rodiče jsou v rozvodovém řízení. Myslím, že je tu dobře popsáno jak se teenageři v takové situaci cítí, jak se na věc dívá. Líbí se mi jak je popsána změna pohledu na celou věc hlavní hrdinky. Během těch 24 hodin jako by dospěla a uvědomila si spoustu věcí.

Hadley mi jako hlavní hrdinka sedla. Sice jsem ji měla občas chuť zaškrtit, ale na druhou stranu by to bez takových okamžiků nebylo ono. Na počátku je prostě rozmazlený fracek, který si však na konci uvědomí, že celý svět se netočí jen kolem něj.

Velmi sympatickou postavou se mi stal Oliver. Ten se mi svojí "odvahou" a upovídaností zamlouval od samého svého prvního objevení. Ale svým způsobem je komplikovanou osobností.

Konec knihy vám taky vysvětlí název knihy, který přiznávám, jsem až do tohoto okamžiku moc nepobírala.

Celá kniha je psána er-formou. Takže je svým způsobem odproštěná od zbytečných emočních výlevů hlavní hrdinky. Ale kromě právě se odehrávajících situací nabízí náhledy i do minulosti. To nám umožní více pochopit současné jednání dané postavy.

Statistická pravděpodobnost předčila mé očekávání jen lehkého oddechového čtení. Nepochybně však i jím je, ale má i co říct. Hodnotím tedy krásnými 85 %, která dosahují na 5 hvězdnaté ohodnocení.

zdroj obrázku, anotace, trailer: argo.cz

3 komentáře:

  1. Ja si veľmi chcem prečítať túto knižku, fascinuje ma niečím, neviem 8) mohla by sa mi lúbiť 8)

    OdpovědětVymazat
  2. úžasná kniha :) nic tak romantického jsem dlouho nečetla )) škoda, že ti obálka přijde kýčovitá :) mě se moc líbí ))

    OdpovědětVymazat
  3. E_V_E: určitě doporučuju. Určitě se bude líbit.
    Nikola Hran: Ano kniha je to boží. Romantické, upřímně mi to zase nijak nechutně "přeslazené" nepřišlo. Ale pravda, je to krásná kniha. No to, že se mi jeví kýčovitá neznamená, že se mi nelíbí. :D;)

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.