úterý 30. června 2015

Fangirl- Rainbow Rowell

autor: John Green
název v originále: Fangirl
název v češtině: Fangirl
série (orig/cz): -
díl v sérii: -
nakladatelství orig/cz: St. Martin's Press/Yoli
vydáno orig/cz: září 2013/květen 2015
počet stran orig/cz: 445/456

čteno v angličtině

Anotace
 Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji. 
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet. 
Co ale Cath zbývá, než zachovat klid a nedat se?

Hodnocení
Musím přiznat, že se začtením do téhle knihy jsem měla trošku problém. Po pár stránkách jsem ji na 3 měsíce odložila. Ale pak jsem se k ní vrátila a jsem za to ráda. Protože určitě stojí za přečtení.

Jak už jsem se zmínila, zpočátku mě kniha moc neoslovila. Psaní er-formou mi nesedělo a úvod do toho, co se bude dít, taky nezaujal. Ale s postupným rozvíjením příběhu jsem se začínala začítat a forma vypravování mi víc a více sedla.

Zcela jistě všem knihomolským duším bude hlavní postava Cath velmi blízká, v některých chvílích možná až děsivě. Na druhou stranu určitě si najdete i chvíle, kdy byste jí nejraději jednu vlepili, aby se probrala.

Co se týče ostatních postav tak jsem si zamilovala Leviho a Reagan, jsou to zajímavé osobnosti. A první pohled na ně trošku klame, když je poznáte, zjistíte, že jsou jiní, než byste řekli na začátku.
“You’ve read the books?”
“I’ve seen the movies.” Cath rolled her eyes so hard, it hurt. (Actually.) (Maybe because she was still on the edge of tears. On the edge, period.)
“So you haven’t read the books.”
“I’m not really a book person.”
“That might be the most idiotic thing you’ve ever said to me” 
Děj knihy svižně odcípá, vypráví příběh o rodiných vztazích, přátelství a první lásce, zrkátka tak
nějak s běžnými problémy mladých lidí. Sem tam se pobavíte nad nějakým komentářem- tu hodně perlí Levi nebo scénou.

Asi nejzajímavějším rysem knihy je, že hodně souvisí s fanfiction a knižní sérií o Simonu Snowovi, kterou si však autorka zcela vymyslela. Kapitoly jsou uvozovány úryvky z této série, matoucí jsou uvedené citace, takže to působí opravdu reálně, a fanfiction k této sérii.
V některých kapitolách se o osudech Simona dozvíte taky hodně prostřednictvím Cath.

A pozitivně hodnotím i závěr knihy, který je svým způsobem jako reálný život- prostě pokračuje.

Trochu nevábný začátek si u mě kniha postupem času velmi dobře vyžehlila a vytáhla se až na krásné hodnocení 80 %. A odnáší si doporučení k přečtení.

zdroj obrázků a anotace: goodreads.com, bux.cz
proloženo citací z knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.