čtvrtek 15. května 2014

Nejsem blbá Popelka- Cassy N.

Na webu ebookeater.cz můžou svá dílka prezentovat začínající spisovatelé. A já tu narazila na knihu s názvem Nejsem blbá Popelka, jejíž autorkou je Cassy N.

Anotace
Šarlot Niklová, ironická, tvrdohlavá, svá. Alan Adalbert, sofistikovaný, tvrdohlavý, svý. Neznají se. Potkají se. Nesnáší se. Zamilují se. Rozchází se. A ještě jednou si to zopakujeme. Příběh vypráví o Šarlot, která nesnáší svého nového šéfa. Ti dva na sebe reagují stejně jako kočka na vodu: Chlupy stojí a výraz kdo z koho je na místě. Po dlouhém boji se přeci jen dají dohromady a láska je na světě. Jenže, co Alanova snoubenka? Jeho rodina, která Šarlot nesnáší? Co si počne Šarlot s tyranským otcem? S Alanem, který se jí půl roku neozval a poté dělá, že jí nezná? „Sny nikdy nekončí.“ 

Hodnocení
Ačkoli vám začátek může připadat jako oklepaná slaďárna. Obyčejná slečna potká bohatého fešáka a zamilují se. Osud našich hlavních hrdinův však tak šťastný není. Autorka se vyřádila a trochu víc jim to osladila (nebo okořenila? :D).

Příběh velmi rychle ubíhá a není tu chvilka, kdy byste se mohli nudit. Prostořeká pusa hlavní hrdinky či dalších postav vás nejednou rozesměje.
Nicméně konec už se mi jevil jako trošku narychlo slepený.Jako by si najednou uvědomila autorka, že je to moc dlouhé a měla by to ukončit. A trošku mi přišel konec i překombinovaný.
Charaktery některých postav mi docela připomínaly některé z mých přátele. Hlavně tou jejich "prdlostí". Čemuž jsem se celkem divila. A kupodivu mi ani nijak výrazně hlavní postavy nevadily ani nedráždily.

Autorka má velmi osobitý styl psaní. Je vidět, že je rodilou češkou, bohatá slovní zásoba, plno zajímavých přirovnání. Celkově je celý styl velmi živý.

Příběh je vyprávěn ich-formou z pohledu hlavní hrdinky Šarlot. Nicméně sem tam se vyskytnou místa, kdy autorka popisuje věci, pohledem Šarlot, ačkoli jim Šarlot nebyla přítomná. Trošku mi tenhle způsob nesedl. Spíše bych uvítala, kdyby tato místa byla napsána er-formou a při formátování se odlišila třeba kurzívou. Není to však velký problém.

Jelikož dílko neprošlo korekturou najde se tu však celkem velké množství překlepů a chybiček, které by však zajisté nějaká korektura nebo přinejmenším nějaký beta-reader hravě odstranili.

Co mne však nejvíc pilo nervy počas čtení,... No autorka by se rozhodně měla kouknout na podmiňovací způsob "já bych, ty bys,..." (http://prirucka.ujc.cas.cz). Některé ty patvary, co vymyslela, nezlobte se, ale opravdu jsem na to valila oči, nicméně to bylo od počátku dokonce.

Celkově příběh hodnotím jako velmi zdařilou prvotinu. Velmi čtivou s rychle odcípajícím dějem. Pro mne velmi příjemné překvapení. A pokud jste ochotni překousnout nějaké ty chyby, pak vřele doporučuji. Zajisté se pobavíte. Skvělé 75% hodonocení.

zdroj obrázku, anotace: ebooeater.cz

5 komentářů:

  1. Znie to podľa anotácie trochu tak... šialene, podľa recenzie by to mohla byť zároveň fajn, hoci má asi autorka ešte čo zlepšovať.:D Inak dobre napísané.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to celé takové šílené, možná proto se mi to líbilo. Dost se u toho člověk zasmál. :D Určitě má, ale to asi každý, přece "nikdo není dokonalý". Díky. ;)

      Vymazat
  2. Mě zase strašně štvaly ty česko-anglická jména :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta mi až tak nevadila, asi kvůli tomu, že většinou čtu knihy z per anglicky píšících autorů. Asi mi to pak už ani tolik nepřijde. :D

      Vymazat
  3. Autorka ma k mani novou knihu Tequila uz dosla, princezno, tentokrat i s korekturou :) :) :)

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.