středa 31. října 2012

Tygrovo prokletí- Colleen Houck


autor: Colleen Houck
v originále: Tiger's Curse
název v češtině: Tygrovo prokletí
série (orig/cz): Tyger's Saga/Tygří sága
díl v sérii: 1.
nakladatelství: CooBoo
vydáno: 2012
počet stran: 408

Anotace
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.

Hodnocení
Obálka v krásném modrém provedení s nádherným tygříkem. Pěkným fontem ale ty oči. Jo ty oči toho tygra jsou opravdu povedené. Ano, obálka je prostě nádherná.

Hlavní hrdinou je sedmnáctiletá uzavřená Kelsey. Která mi lezla na nervy svým chováním od začátku do konce. Akorát snad chviličku uprostřed se to trošku dalo přežít. Taky mi zrovna dvakrát nesedl použitý sloh k dívce Kelseyina věku. Přišlo mi to na ni příliš dětské.
Bylo o třídu lepší než běžné dopravní letadlo. No vlastně to spíš bylo, jako byste srovnávali rozměklou,
žluklou hranolku, co jste našli v autě pod sedadlem,
s obrovskou pečenou bramborou s jemně posolenou slupkou
podávanou s kysanou smetanou.
kousky slaniny a nastrouhaným sýrem,
přelitou máslem a okořeněnou čerstvě namletým pepřem.
Jo tohle letadlo bylo prostě bomba.
Na druhou stranu když si odmyslíme nesnesitelnou hlavní hrdinku tak kniha má krásný motiv. Jedinečný a neokoukaný. A víceméně pořád se tam něco děje a člověk se moc nenudí. A prostředí Indie je samo o sobě prostě kouzelné a s využitím mytologie, palec nahoru.

Přesto na mě občas působilo, že autorka má velkou fantazii a některé myšlenky nedovedla do konce. Viz třeba kapitola Kelseyin sen- to mi přišlo naprosto nedotažené do konce. Očekávala jsem, že v budoucnu bude nějaké využití snu, ale ono nic. Takhle mi to přišlo naprosto zbytečné.

Když si však odpustím Kelsey, tak jsou tu i sympatické postavy jako Dhiren nebo Kišan. Druhý jmenovaný se mi, ale líbil víc. Kdo četl možná ví.
Zoufale jsem zaječela dolů: "Skvělý! Kdo si myslíte, že jsem? Indiana Jones?"
Kniha se čte hezky, příjemně a rychle. Bohužel však celkově na mě pořád působí jaksi uměle. Nemějte mi to za zlé, ale prostě mi celkově zcela nesedla. Ačkoli, pokud se mi naskytne příležitost tak bych si další díl rozhodně přečetla.

Nakonec tedy pouhých 60 % a tedy 3 hězdičky.

zdroj obrázku a anotace: cooboo.cz
proloženo citacemi z knihy str. 60, 147

3 komentáře:

  1. Ja by som si to veľmi rada prečítala 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Když jdu s kamarádkou do knihkupectví, stále na tuhle knížku tak pomrkávám. Jenže pak přijde kamarádka a pořád dokola mi Tygrovo prokletí vymlouvá. Nevím jak to dělá, ale stále dokola se jí to daří.
    Uvidíme jak to dopadne příště, protože díky tvé recezni po ní začínám čím dál víc toužit=)

    Ještě jedna věc. Ráda bych tě pozvala k sobě na blog, a taky na soutěž kterou pořádám.
    http://kane-book.blogspot.cz/2012/10/soutez.html

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.