úterý 25. září 2012

Modrá jako safír- Kerstin Gier


autor: Kerstin Gier
v originále: Saphirblau-Liebe geht durch alle Zeiten
název v češtině: Modrá jako safír- Láska nezná čas
série (orig/cz): Edelstain/Drahokamy
díl v sérii: 2.
nakladatelství: CooBoo
vydáno: srpen 2012
počet stran: 344

Anotace
Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet. A ani jedno není vůbec snadné! Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu...

Hodnocení
I druhý díl se drží předlohy originální obálky. Musím přiznat, tyhle obálky se mi docela zalíbily. A tentokrát dokonce i sedí barva- modrá.



No zpočátku jsem se nějak nemohla upamatovat, kde jsme to minule skončili. Ale po pár stránkách jsem se rozpomněla a už jsem si tento o maličko akčnější díl v klidu užívala. Děj je sice docela zamotaný, stále se něco děje, ale to celé jen dává tušit, že se tu ukrývá něco mnohem většího, co odhalíme až později. Ačkoli něco málo se nám prozradí. Jen my tak docela nevíme, co si přesně o tom myslet.

V knize nechybí to kouzelné spojení tajemna, dobrodružna spojené se špetkou romantiky a dobrým smyslem pro humor. Což už autorka ukázala v Rudé.
Totiž pokusila jsem se na něj podívat ledově a vyčkávavě,  ovšem ve skutečnosti jsem nejspíš nasadila pohled  á la Já jsem malý Bambi, prosím, nestřílej a nedovedla jsem tomu zabránit.
Gweniny myšlenky se tentokrát hodně točí kolem jejích citů. Hodně o věcech přemýšlí (někdy možná až zbytečně). Taky se tu objevují další postavy, které tu jsou přidány pěkně nenásilně. Všechno působí tak příjemně a dobře se čte, že na konci najednou zjistíte s překvapením, že kniha končí.

Jen bych tu ještě ráda vyzdvihla Kerstininu schopnost využívat prologu a epilogu. To jak prolog zakomponuje do příběhu je úžasné i to jak epilogem dokáže prostě navnadit na další díl.

No a ještě na okraj. Na konci jsem se opravdu pobavila. Prostě na konci knihy je šifra, kterou si můžete vyluštit.

Modrá si tedy nakonec vysloužila 85 % a tedy 5 hvězdiček.

zdroj anotace a obrázku: cooboo.cz
proloženo citací z knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.